11

5500 km su Xiaomi M365 elektriniu paspirtuku

Šioks toks jubiliejus su mano Xiaomi M365 elektriniu paspirtuku. Lapkričio mėnesį suėjo lygiai metai kaip jį turiu, tuo metu buvau jau nuvažiavęs apie 5200 km, o šiuo metu kai rašau šį post’ą jau turiu 5500+ km. Pirmą įrašą apie Xiaomi M365 elektrinį paspirtuką galite rasti čia: Xiaomi M365 elektrinis paspirtukas

Ši žiema pasitaikė kitokia nei praeitais metais, tai teko porai mėnesių sustabdyti važinėjimą. Bet pagrinde ne dėl oro sąlygų, o daugiau dėl šaligatvių ir dviračių takų priežiūros Vilniuje. Mano rajone taip ir nebuvo normaliai nuvalyti šaligatviai per visą žiemą, iki kol pats sniegas ir ledas ištirpo. Visos permainos Vilniuje įneša didelės sumaišties, šaligatvių priežiūra, šiukšlių išvežimas ir t.t.

Šiame įraše papasakosiu su kokiomis problemomis susidūriau, kaip jas sprendžiau, ką taisiau, kokių prevencinių priemonių ėmiausi ir panašiai. Gal kam pravers mano žinios, visgi kilometražas nėra mažas ir patirties turiu, ne tik su savo, bet ir kitų M365, bei Ninebot ES1 remontu. Svarbu paminėti, jog važinėjau ir per balas (aišku gylis proto ribose) ir per sniegą, per bjaurius šaligatvius, miško takais, druskuotais ir žvyruotais šaligatviais, gatvėmis ir panašiai. T.y. paspirtukas visko matė ir blogo ir gero, nebuvo važinėjama tik idealiu oru.

Prevencija

Kadangi skaitau forumus ir facebook apie Xiaomi M365 paspirtuką, daug visi klausia visų ką iš pradžių reikia su paspirtuku padaryti, jog išvengtume visų problemų ar bent sumažintume jų kiekį. Ten pataria pakeisti fiksavimo liežuvėlį, varžtą, prisidėti spausdintų tarpinių, dėtis uždangalus ar viso skydelio, keisti į storus ir brangius dugnus, brangius sparnų laikiklius, viską sudėjus gausim ~100€ papildomai, prie paspirtuko kainos.  Bet viso to nebūtina darytis, galima viską kur kas paprasčiau ir tai patrinta ir masinėje nuomoje ir asmeniniu naudojimu.

Viską ką aš padariau yra tik 2 dalykai: 1. pasidariau metalinį purvasaugio laikiklį (~1€), žinoma yra pirkti brangių 3D spausdintų, bet jei man tragiškai atrodo (~15€) yra paprastesnių spausdintų jie jau geriau atrodo. 2 užsiklijavai lipnios juostos gabalėlį ant įjungimo mygtuko. Sakoma, jog praleidžia vandenį, bet nauji nepraleidžia, tik po kiek laiko jis išsidėvi ir tuomet gali prasisunkti vanduo, žinoma jei važinėjama per lietų.  Ir viskas, visa prevencija, kurią aš atlikęs buvau ir esu, nes nematau tikslo geras dalis iš karto keisti naujomis, kai jos puikiai tarnauja, kai kurios ir dar po 5500 km 🙂

Paskui bėgant laikui atsiranda laisvumas vaire ties sulenkimu, galima pirktis taip vadinamas tarpines, kurios būna tam tikro storumo, o galbūt jums reiks vos dalele milimetro storesnės, ir vėl reiks pirkti naują. Tai visiems patarsiu naudoti karštus klijus. Tai klijai, kuriuos dažnai naudoja įvairiems rankdarbiams gaminti. Už vienos tarpinės kainą išeis kartų klijų pistoletas ir klijų lazdelių pakuotė, kurios užteks manau bent 5000 km. Kaip tai atlikti?

  • Sulenkiam vairą
  • Sulenkimo vietoje užtepam karštų klijų, kuo karštesnių
  • Uždarom vairą ir užfiksuojame
  • Jei klibėjimas išlieka, pakartojam procedūra su papildomu klijų kiekiu

Štai ir viskas, mano nuomone jokia tarpinė, neprisitaikys taip kaip karti klijai. Jie įgaus būtent tokia formą, kokio jūsų paspirtukui reikės ir neleis klibėti. O pradėjus judėti vėl, papildomai klijų ir vėl viskas idealu. Pigu, greita ir kokybiška. Tuo pačiu, dažnu atveju jei prilimpa prie metalo, tai sulanksčius paspirtuką, tarpinė laikysis vietoje. Čia mano patarimas, kurį aš pats visur naudoju, bet jūsų teisė rinktis 🙂

Klijų pistoletas: čia

Turėtos problemos ir profilaktika per 5500 km

  • Lūžęs sulenkimo varžtas
  • Vairo klibėjimas
  • Prakiurusios padangos
  • Nebešviečiantis galinis žibintas
  • Kontrolerio saugiklio problema (mano kaltė, užtrumpinus kontaktus)
  • Profilaktikai pakeisti guoliai
  • Pakeistos stabdžių kaladėlės

Lyg ir visas sąrašas, ką dariau per visus šiuos pravažiuotus kilometrus su Xiaomi M365 paspirtuku. Vienos tikros problemos, kitos atsiradusios per mano klaidas, kita tiesiog natūralus dėvėjimas arba profilaktika.

Sulenkimo varžtas

Bendrai nuvažiavus lyg apie 200-600 km, dabar net tiksliai neprimetu lūžo sulenkimo varžtas, ir tai nutiko ne pačiu geriausiu momentu, važiuojant tamsiu paros metu ir per duobėtą šaligatvį. Vairas pasidarė laisvesnis, bet parvažiuoti pavyko. Važtas dažniausiai lūžta sriegio pabaigoje, kur didžiausia apkrova. Tai, radau pažįstamu, kuriems nunešus varžtą, išsuko nulūžusią dalį. Abu kiaurai pragręžė ir naudoju dabar paprastą varžtą, su seno korpusu, laiko jau 5000 km. Dabar yra galimybė įsigyti kitą važtą, bet kuo puikiausiai tarnauja senas. Čia manau didžiausia problema nutikusi, dėl kurios negalėjau važinėti paspirtuku, bet dabar jau išspręsta.

Vairo klibėjimas

Xiaomi M365 karštų klijų tarpinė

Xiaomi M365 karštų klijų tarpinė

Apie jį kalbėjau prie prevencijos, tai viskas tas ir galioja, naudoju kartus klijus, ir niekad nepavedė, puikiai prisitaiko pagal paspirtuką, laikosi ir absorbuoja judesius. Dar galima reguliuoti liežuvėlį kuris laiko vairą, bet pradėjus reguliuoti ir perveržus padidėja lūžio tikimybė. Tiesa, pas mane vis dar originalus jis, bet yra daugybė variantų įsigyti naujiems, ukrainietiškų, rusiškų, ispaniškų, prancūziškų ir t.t., skiriasi tik kainos ir išvaizdos. Nors vieni su kitais ginčijasi dėl tvirtumo. Kaip sakoma, kiekvienam savas produktas geresnis nei kitų.

Prakiurusios padangos

Čia dažniausiai problema visiems Xiaomi M365 paspirtuko turėtojams, žinoma kaip ir visur yra išimčių. Man gana dažnai jos pradyla, kadangi aš mėgstu važiuoti minkščiau ir nepūsti jų iki 4-4,5 bar ir važiuot kaip ant akmenų. Kiekvieno laisvė rinktis ar dažniau pasikeisti padangas ar važiuoti kietai. Taip pat naudojau Slime padangoms, kuris iš tiesų padeda, tik mano turimas skirtas be kamerimėms padangoms, kaip motociklų, todėl kitokios konsistencijos, todėl ne visada padeda.

Galinę padangą gana lengva pakeisti, todėl naudoju įprastas padangas, o priekyje naudoju SOLID padangą, kurios jei nepavyks pradurti. Jų yra daugybė rūšių, vienos būna kietos kaip akmuo, kitos minkštesnės, bet paskui virsta beveik į akmenį, todėl kenkia kaip manoma baterijų kontaktams. Aš naudoju bent mano žiniomis vienas minkščiausių solid padangų, tai jos minkštos ir nesijaučia didelio skirtumo nuo įprastų padangų. Jei ką domintų galima įsigyti čia.

Nebešviečiantis galinis žibintas

To priežastis, nesandarus lemputės korpusas, vanduo patenka pro purvasaugio apatinę pusę, pro laido ir varžtų vietas. Vienas būdas naudoti apsaugą, kitas užtepti kartais klijais, jog vanduo nepatektų į lemputę.  Tai patekus vandens jis man iš pradžių silpnai pradėjo šviesti, vėliau nustojo visai. Tai vienas iš sprendimų pirkti naują visą su korpusu, tuo metu kainavo ~20€ arba persilituoti diodą, tai pasirinkau pastarąjį variantą. Diodas šis, pirkau iš Lemona parduotuvės, persilitavus vėl kuo puikiausiai veikia ir daugiau jokių problemų, izoliavus, jog vanduo nebe patektų.

Xiaomi M365 purvasaugis LED apsauga

Xiaomi M365 purvasaugis LED apsauga

 

Tai puikiai isprendžia ir purvasaugio laikiklis, kuris apsaugo nuo laido pratrynimo, vandens patekimo ir vurvasaugio lužių. Ji galima atsispausdinti, išsilankstyti iš aliumino, vielos ir panašiai.

Kontrolerio saugiklio problema (mano kaltė, užtrumpinus kontaktus)

Jei kas skaitysit apie šią problemą, greičiausiai informacijos Lietuvoje nepavyks rasti, nes spėju ne daug kas bus susidūrę su šia problema. Ji man atsirado, kai bandžiau pritaisyti ekranėlį ir suliečiau netinkamus kontaktus, tuo metu galbūt ir pagedo mano saugiklis, ir nustoto tinkamai veikti paspirtukas, tuo metu, kai įjungta priekinė lempa, variklis nenori dirbti, kartais pradeda atbulas važiuoti, kaip tai atrodo, galite matyti čia:

F2 saugiklis

F2 saugiklis

O problema buvo kontrolerio F2 saugiklyje, kuris tikriausiai degradavo, pakeitus nauju, jis kuo puikiausiai pradėjo veikti ir su jokiomis problemomis nesusiduriu. Saugiklis atsistatantis, vieni sako tiesiog sujungti kontaktus ir veiks, bet jei buvo saugiklis, gal geriau ir naudoti tokį, jei vėl koks nesklandumas nutiktų 😀 Kaip ir jau minėjau, manau pats užtrumpinau kontaktus ir sugadinau, apsaugojo nuo didesnių problemų.

Verta paminėti, jog kol šviesa neįjungta, važiuoti galima ir jokio poveikio nesimato, tik įjungus apšvietimą išlenda problema. Buvau net kitą kontrolerį nusipirkęs, jei kas nutiktų, bet neprireikė, jei kam reikėtų, galiu parduoti visiškai naują, tik patikrintas ar veikia.

 

Profilaktikai pakeisti guoliai

Xiaomi M365 paspirtukas naudoja šiuos guolius:

  • Priekyje 6002 2RS
  • Gale 6001 2RS

Gale guolius pasikeičiau profilaktiškai, pravažiavus 5000 km, o priekyje prie 5500 km, kai pavažiavau per didelį lietų ir purvą. Guoliai prigaudė žemių ir sunkiai pradėjo suktis ir skleisti įvairius garsus. Galas lengvai pasikeičia, o priekį reikia įdėti daug daugiau darbo. Nuimti dugno dangtį, atjungi variklį, ištraukti laidus, išardyti patį variklį ir t.t. nėra sunku, bet darbo ir laiko reikia daugiau. Ir reikia būti atsargesniam, jog nepažeisti viduje esančių komponentų. Jei kam įdomu, naudojau FAG firmos guolius.

Pakeistos stabdžių kaladėlės

Čia einamasis Xiaomi M365 paspirtuko remontas, norint greitai sustoti, kai jau kaladėlių reguliavimas nepadeda. Kaladėlės paprastos, iš Aliexpress parduotuvės po porą eurų. Nieko ypatingo ir sudėtingo, kelios minutės pakeitimui ir sureguliavimui ir vėl galim lėkti su vėjeliu. O kaladėlių nuoroda čia.

 

Jei kam kyla klausimų, galite drąsiai klausti 🙂

 

Jei ką damina įsigyti paspirtuką geriausai kaina, tai siūlau padaryti pasirenkant iš žemiau esančių nuorodų:

Naujiena:

Vaidas

11 komentarų

  1. Ačiū už išsamius įspūdžius. Turiu klausimą dėl karštų klijų tarpinės: ar įpylus klijų ir atlenkus vairą jis neprisiklijuoja ir paspirtukas nepraranda sulankstymo galimybės? Juk klijus reikia pilti į lenkimo vietą, ar ne taip?

    • Klijus pilti ten pat kaip ir tarpinė būtų įdėta, sulenkime ant kraštų. Šitie klijai daugiau skirti visokiems rankdarbiams ir panašiai, tai jie nesuklijuos metalo niekaip 🙂

  2. Ar kraunant išsijungia paspirtukas? Man pasijungus papildomą bateriją ir įjungus krovimą, paspirtukas išsijungia, anksčiau likdavo įjungtas

  3. nuvaziavus 5500km baterija dar laiko? Jeigu taip, tai
    Kiek dar galima su ja nuvaziuoti pilnai pakrovus?

    • Kiek tiksliai nuvažiuoju su viena baterija dabar nelabai galiu pasakyti, naudoju dvi kartu sujungtas, tai jų ~50km užtenka, priklauso nuo važiavimo tipo.
      Dabar jau jau 6920 km, tai pabandžiau atjungus su viena važiuoti, tai 7 km, važiuojant 30 km/h prieš vėją sunaudojau 32% baterijos, tai galima skaičiuotis, dar solid padanga atima atstumo, bet šiaip ok 🙂

Parašykite komentarą