0

10 000 km su Xiaomi M365 elektriniu paspirtuku

Seniai ką berašiau, bet atėjo ta diena. Tai va, pasiekiau mano nuomone įspūdingus 10 000 km su Xiaomi M365 elektriniu paspirtuku. Procesas buvo netrumpas, dar prisidėjo karantinas, darbas iš namų, kuomet praktiškai keli mėnesiai be važinėjimo paspirtuku. Priešingu atveju būčiau greičiau pasiekęs 10 000 km, kitaip tariant 1400 km nuvažiuoti užtruko 8 mėnesius (2020-01-01 nuvažiuotų kilometrų skaičius perkopė 8600 km ribą).

Esu parašęs du įrašus apie Xiaomi M365 paspirtuką, t.y. Xiaomi M365 apžvalga ir patirtis po 5500 km su paspirtuku. Tai dabar papasakosiu savo potyrius pasiekus gražiai apvalų 10 000 km skaičių.

m365-xiaomi-paspirtukas

Xiaomi M365 10 000 km jubiliatas

Turėtos problemos ir profilaktika su Xiaomi M365 per 5500 km

  • Lūžęs sulenkimo varžtas
  • Vairo klibėjimas
  • Prakiurusios padangos
  • Nebešviečiantis galinis žibintas
  • Kontrolerio saugiklio problema (mano kaltė, užtrumpinus kontaktus)
  • Profilaktikai pakeisti guoliai
  • Pakeistos stabdžių kaladėlės

Naujos problemos ir profilaktika per 10 000 km

  • Pakeistas sulinkes fiksacinis „liežuvėlis“
  • Prakiurusios padangos
  • Pakeistos stabdžių kaladėlės
  • Uždėtas ekranėlis informacijai stebėti

Nuo praeito įrašo pravažiavus 4500 km, kaip matome kažkokių didesnių problemų neturėjau, kurias reikėtų išsprėsti, visos tipinės susijusios su visais senesniais Xiaomi paspirtukais (naujuose dauguma problemų jau išspręsta).

Sulinkęs fiksacinis „liežuvėlis“

Pirmieji paspirtukai turėjo daug problemų su lūžusiais varžtais, tarp kurių ir aš buvau. Buvo ir galybė lūžusių fiksacinių „liežuvėlių“, mano tik pradėjo linkti ir daryti didesnis tarpas, tai profilaktiškai pasikeičiau į Rusijoje gamintą ir šią problemą užmiršau su visu.

Ant kiekvienos paspirtuko įpakavimo dėžės galime rasti versijos numerį (V1.0, V1.1, V1.2, V1.3), tai padeda sužinoti, ar senas ar naujas. Nuo V1.3 versijos, sulenkimo mechanizmo ir „liežuvėlio“ problemos išspręstos. Jie gaminami iš kur kas kokybiškesnio metalo, kuris ne taip lūžta. Neturite dėžės, bet norite sužinoti versiją? Pridėkite magnetą prie „liežuvėlio“, jei prilipo – šios problemos pas jus nebus. O jei visgi kam reiktų, turiu keletą atliekamų, galėčiau už € perleisti 🙂

Prakiurusios padangos

Padangos, padangos, padangos… Kaip čia pasakius, gale pakeičiau per tą laiką keletą padangų, nes vis prakiurdavo, o gal kažkur pradurdavau, bet čia problemos nėra. Viduje esantis pripiltas slime visada padėdavo grįžti į namus paspirtuku, nereikdavo pasitelkti kitų priemonių.

Dabar tiksliai nepasakysiu tiek kiek kilometrų, bet netoli 9000 km priekinę solid padangą pasikeičiau į normalią pripučiamą. Viskas įvyko dėl to, jog padanga tiesiog tapo plokščia ir nusidėvėjo visas protektorius, kitokios neturėjau, tai grįžau prie įprastų. Su priekine solid padanga nuvažiavau ~7000 km be keitimo ir jokių kitų problemų.

Stabdžių kaladėlės

Kažko papasakoti neturiu, tiesiog profilaktika norint turėti stabdžius ir naudotis ne vien variklio stabdymu. Tarp kitko, dauguma atvejų – daugiau nei pakanka tik variklio. Kadangi norint gerai veikiančių diskinių stabdžių su šiuo paspirtuku reikia nuolat reguliuoti kaladėles. Po keleto gerų stabdymų, silpnėja stabdymas.

Informacinis ekranėlis

Jau gana seniai turiu užsidėjęs ekranėlį ant paspirtuko. Nėra kažkas labai labai būtino, bet kartais praverčia pagrindinei informacijai stebėti. Aktualiausia spėju matyti kokiu greičiu važiuoju ir kiek tiksliai akumuliatoriaus liko. Bet kadangi turiu papildomą baterija, tai maksimaliu greičiu užtenka 40 km nuvažiuoti.

Ekranėlio visą informaciją radau rusų forume, ten buvo ir arduino kodas kuris apdoroja informaciją. Korpusas atspausdintas 3D spausdintuvu. Su ekrano ir arduino litavimu padėjo draugas, taip ir atsirado jis pas mane.

Per visus šiuos kilometrus pravažiuotus, kažkokių rimtų labai problemų neturėjai, ko nebūtų galima greitai išspręsti arba kainuotų didelius pinigus. Paskutinį kartą stipriai pasitarnavo padangose naudojamas SLIME, kai buvome išvažiavę pasivažinėtu su sužadėtine, bevažiuojant išgirdau tik tokį pššš ir vėl tylu. Pasižiūrim į padangas, viskas joms gerai, tik jaučiu suminkštėjo galinė padanga, bet važiuoti galima. Grįžęs namo pripučiau vėl ir taip atvažinėjau dar ~150 km, kol galų gale pasikeičiau. Šį kartą buvo ne kaip visada pradilusi, o pradurta, matėsi skylutė kiaurai, bet SLIME padėjo nesustotį vidurį niekur.

Šiam momentui, jau pravažiavau netoli 10 200 km ir vis dar neketina paspirtukas sustoti, nos teko ir per visokias liūtis, purvą, miškus ir paprastais keliais. Taip pat jei kas turit klausimų kokių drasiai galite klausti ir bandysiu padėti. Taip pat turiu šiokių tokių dalių jei prireiktų.

Dabar sunku parduotuvėse nusipirkti M365 paspirtuką, kadangi išleistos naujos versijos ir M365 paspirtuką pakeitė 1S versija. Kuri yra brangesnės ir tik vizualūs pokyčiai, technine pusę viskas tas pats.

 

Vaidas

Parašykite komentarą