Atostogos automobiliu po Europą – Eurotrip

Po ilgų svajonių ir norų, pagaliau atėjo laikas kelionei savu automobiliu po Europą. Buvo įvairių svarstymų, ką aplankyti, ką pamatyti, kur važiuoti. Labai konkretaus maršruto su drauge neturėjome, nes žinojome, kaip kelionė pakryps. Bet maždaug susiplanavome vietas, kurias būtinai turėtume aplankyti.

Planavimas ir pasiruošimas

Paminėsiu pagrindinius aspektus, per daug nesiplėsiu, detaliau nebent kas mums buvo aktualu.

Nakvynė

Kadangi mes esame ne iš tų kurie uždirba milijonus ir kuriems reikalingas įspūdingas komfortas, atkrito viena iš didžiausių išlaidų – viešbučiai. Vadinasi nebereikia planuoti, kada atvyksime į vietą, kur būtų užsakyta nakvynė, ar kur išsinuomoti kambarį nakčiai. Viskas buvo paprasčiau, susirandame aikštelę, kurioje norėtume praleisti naktį, atlenkiame galines sėdynes, pasitiesiame čiužinukus, patalynę ir mes pasiruošę miegui! Viskas, taip paprasta ir nebrangu, o ir miegas gamtoje 🙂

Galbūt, daugeliui tai atrodys kvaila, bet mums sutaupyti pinigai, už kuriuos galime: nuvažiuoti daugiau kilometrų, nusipirkti ką nors skanaus, dar kur naudingiau išleisti. Kartais tereikia išeiti iš savo komforto zonos ir pamatysi, jog nėra viskas blogai. Tai kaip matom nakvynė nėra problema.

Daiktai

Daiktų mes daug nesidėjome, įsidėjom kariško davinio, sumuštinių, puodą, vandens, palapinę, čiužinukus (kaip jau minėjau prieš tai), minimaliai drabužių, power banką ir kitokių smulkmenų.

Maršrutas

Pateikiu vietas kurias planavome aplankyti, galbūt ir kas kitas tuo pasinaudos ir taip pat ten norės pabūti. O apie daugelių vietų išsamiau papasakosiu vėliau.

• Ostrava, Čekija
  • Brno, Čekija
  • Viena, Austrija
  • Hallstatt, Austrija (Labai graži ir savita vieta)
  • Grossglockner, Austrija (kalnų kelias)
  • Villach, Autrija
  • Bratislava, Slovakija
  • Osvencimas, Lenkija (koncentracijos stovyklos)
  • Krokuva, Lenkija

Kelionė

1 diena. Šeštadienio rytą pajudame iš Vilniaus link Lenkijos. Planuotas pirmas sustojimas Katovicuose, Lenkijoje, kur sustoję užsukome į prekybos centrą pavalgyti ir šiek tiek pramankštinti kojas. Kaip visada kainos Lenkijoje stebina, bet gerąja prasme. Truputį pailsėję ir pasistiprinę patraukėme toliau. Pavažiavę valandėlę pamatome poilsiavietėje, kurioje yra vanduo, dušas, degaline ir t.t.,  tai nusprendėm naktį praleisti čia.

Šioje vietoje nakvojome 2 kartus ir abu kartus puikiai išsimiegojome ir jautėmės puikiai. Tik pirmą kartą galvojome , jog dušas yra degalinėje, bet jis ten užrakintas, todėl neteko pasinaudot. O antru kartu išsiaiškinome, jog kitoje vietoje ir jis nemokamas, bei pastoviai prižiūrimas, prieš mūsų apsilankymą buvo ką tik dezinfekuotas ir išvalytas 🙂

2 diena. Rytas, pabudę užsikaičiame arbatos ir pasistiprinę pajudame Berno, Čekijoje. Važiuojant aplink mums labai gražus kraštovaizdis, laukuose auginami kukurūzai, vynuogės. Pasiekiame Berną, tai pateikiu šiek tiek vaizdų:

Pasižvalgę pajudame link Vienos. Važiuojant pamatėm vandens parką, sugalvojom pailsėt ir tuo pačiu pažiūrėt kiek kainuotų, taip sakant pasipliuškenti vandenyje. Visgi susigundėme, už bilietus dviems sumokėjom 32€ ir nėra ką lyginti su lietuviškais vandens parkais, visai kitas lygis. Mums labai patiko ir norėtume kažko tokio Lietuvoje už tokias kainas.

Po parko link Austrijos ieškome, kur galėtume apsistoti nakvynei, radome puikią vietą, už Vienos, ten ir sustojame. Didelė aikštelė,  nemokamas Wi-Fi, aplink taip pat besiruošiantys miegui, tad jaučiamės saugiai.

3 diena. Ryte papusryčiavę pajudame į Vieną. Iš anksto nusižiūrėjome P+R garažą (Park and Ride garage), kur parkavimasis 24 valandoms kainuoja 3,4 Euro ir prie pat yra puikus susisiekimas viešuoju transportu su visu miestu. Nusiperkame 24 valandų viešojo transporto bilietus (žmogui 7,6€) ir leidžiamės į miesto pažinimą. Turėjom įvairių nuotykių, kaip Primark ieškojimo, apsipirkimų parduotuvėse, kur galima produktus pirkti tik didelėmis pakuotėmis, bet galu gale viską užskaitom (juk įdomiau su nuotykiais, ar ne? 🙂 ). O daugiau įspūdžių iš Vienos nuotraukose:

4 diena. Pajudame link Hallstatt. Lauke labai karšta, automobilio daviklis rodo ~30 laipsnių, o dar tik ankstus rytas, tai bus dar karščiau. Visa laimė, turim puikų išsigelbėjimą – kondicionierių, kuris visoje kelionėje nepavedė! Pakeliui pastebėjome įspūdingo grožio ežerą kalnuose ir būtų nuodėmė nesustoti ir pasižiūrėti iš arčiau. Šiaip ne taip radę kur prisiparkuoti, pasivaikštome ir nusprendžiame išsimaudyti. Tik paskui radome vietą kur maudytis nemokama, bet kitur kainos nedidelės, vakarais pigiau sumokėjom ~5€ už abu ir galėjome maudytis iki pat uždarymo. Verta paminėti, jog mokamasi ne už maudymasi, o visą infrastruktūrą: įrengtos persirengimo kabinos, dušai, viduje yra baseinas, vaikų žaidimų aikštelės, aplinka tvarkinga, tai už tai ne gaila sumokėti.

Pasimaudę ir pasideginę, pajudame toliau. Hallstatt – nedidelis miestelis, kuriame tik apie 900 gyventojų, bet jis yra tarp top lankytinų vietų pasaulyje ir su aplinkiniais objektais įtrauktas į UNESCO paveldo sąrašą. Halštatas įspūdingas kriokliu, krentančiu vos ne ant namų stogų, siauromis gatvelėmis, snieguotomis kalnų viršūnėmis, taip pat garsus savo sena istorija ir druskos kasyklomis (P.S. visas parkavimas mokamas ir kainos nemažos). Skyrėme laiko apsižvalgymui ir toliau patraukėm ieškoti nakvynės.

Netikėta diena ir sprendimų priėmimas

5 diena. Pradedam važiuoti link Grossglockner, bet susidūrėm su galios problemomis, užkaitus varikliui iki darbinės temperatūros, nebetenkam galios, tai negalime įvažiuoti į stačius kalnus. Žinoma, stresas, susijaudinimas, ką dabar daryti, bet nieko nepakeisi, koreguojam maršrutą ir traukiam kitur, čia dar kada sugrįšim. Sustojam vėl tame pačiame miestelyje kur jau buvome išsimaudyti ir atsipalaiduoti, bet šį kartą pasirinkom kitą vietą ir mus įleido kaip studentus, čia erdvės daugiau, yra karšto vandens dušai, čiuožykla. Link vakaro patraukiam link Vienos, iš kurios važiuosim į Bratislavą, Slovakijoje.

6 diena. Ryte judam į Bratislavą, kuri nuo Vienos nutolusi apie ~80 km, juos įveikiame per maždaug valandą ir jau esame kitoje šalyje. Automobilį pasistatom prekybos centro aikštelėje, kurioje pirmos 3 valandos nemokamai, o paskui lyg 1€ valanda, bet pigiau nei kur centre. Ir toliau miesto lankymas, šaltos kavos gėrimas, šalto dušo dulksnos, pavėsio ieškojimas, nes karštis didelis, pavėsyje temperatūra siekė apie 35-40 laipsnių. Toliau įspūdžiai nuotraukose:

This slideshow requires JavaScript.

7 diena.  Osvencimas ir Krokuva. Gana ilga kelionė iki čia buvo, bet atvykom. O tada turėjom tokį nefainą dalyką. Norint patekti į koncentracijos stovyklas, reikia registruotis mokamai su grupe arba imti nemokamai be grupės, bet reikia dažniausiai užsakinėti internetu ir retai kada būna vietos. Aš buvau internete užsakęs, bet ta diena būtų tik už 2 dienų, tai šiokia tokia problema, o ir eilės labai didelės vietoje. Bet nutariau atsiprašyti stovinčių priekyje, jog leistų paklausti apie bilietus, nelaukiant eilėje. Pavyko! Paklausus, apie bilietus paprašė parodyti ir gavom naujus tai pačiai dienai, bet reikėjo palaukti ~7 valandas 😀 Tai nutarėm aplankyti miestelį, parinkti Geocache lobių, pavalgyti. P.s. pavalgėme restorane su starteriais, karštais patiekalais, sriuba ir arbata už 7€ (dviems)! Super 🙂

Nuotraukos iš koncentracijos stovyklų, ten būtina kiekvienam apsilankyti, kad pajusti tą nuotaiką:

Krokuva, mus mane su mergina pakerėjo. Tiek veiksmo, tiek linksmų žmonių, tiek visokių atlikėjų radome centre. Galbūt įtakos turėjo tai, jog buvo penktadienis, visi išeina į gatves.  Gatvės šokių kovos, muzikantai grojantys visokiais indais, atvažiavę piligrimai, linksmai leidžia laiką tarpusavyje, labai smagu.

8 diena. Kelionė namo. Po Krokuvos susiradome nakvynę degalinėje, išmiegoję patraukėm Lietuvos link. Apsipirkome Lenkijos LIDL (o kaip kitaip 😀 ) ir važiavome tiesiai į Lietuvą ir vakarop jau buvome Vilniuje.

Reziumė: super, kartosim dar!

Kaip jau antraštė sako, labai džiaugiamės kelione, nors ne viskas buvo kaip planavome, bet nėra to blogo kas neišeitų į gerą. Grįžus į Lietuvą, per žinias pradėjo rodyti apie įvairius nutikimus Austrijoje, visokias nuošliaužas, audras, nuplautus kelius, tai va, tuo metu kaip viskas vyko mes turėjome būti maždaug tose pačiose vietose kur visa tai įvyko, galbūt likimas? Tai truputį padėjo sumažinti nusivylimą, jog nepavyko visko aplankyti, bet visa kita buvo super 🙂  Pamatėme save ir kitokios situacijose ir išėjus iš komforto zonos.

Spėju daugumai įdomus dalykas yra skaičiai? Tai viso per kelionę išleidome ~400€ (neskaitant apsipirkimo LIDL grįžtant į LT). Į tai įeina visa savaitė atostogų Europoje, keliaujant su mylimu žmogumi. Palangoje neišeitų dviems pragyventi 🙂 Viso nuvažiuota ~3617 km, matosi ekrane ir kita statistika:

Nuvažiavome 3617 km...

Nuvažiavome 3617 km…

Buvom pasiėmę Tele2 planą su 4 GB interneto, kuris vasarą galiojo visas Europoje, o ne tik dalis jo, tai kainavo ~13€, bet padėdavo įvairiose situacijose ir naudojau Waze navigacija su „live“, padėdavo išvengti kamščių ir rasti kelią.

Visos panaudotos nuotraukos:

Vaidas

2 komentarai

1. Saunuoliai 🙂
    Labai panasiai irgi po europa pakeliauti irgi gaunasi,savotiskai tai yra zavu,idomu,ir buna labai netiektu vietu ir zmoniu geraja prasme :)Sia vasara jei viskas ok,irgi bus taip pat :)tik kur nors kitur 🙂

2. Aš taip pat džiaugiusi išbandžiusi tokį keliavimo būdą. Galvojau bus gerokai sudėtingiau, tačiau gal dėl to, kad tikėjausi didesnių išbandymų, kelionė pavyko kuo puikiausiai ir tikrai kartosiu. Žinoma, laiko sąnaudų klausimu tai užsitęsia, tačiau pažintinei kelionei tai manau pats geriausias būdas