Trumpos atostogos: Nica, Kanai, Monakas

Kai tik skrydžių ar autobusų bendrovės paskelbia kokią akcija, jau tradicija tapo peržiūrėti kur galima pigiai nuvykti. Šį kartą mus sudomina Nica, Prancūzijoje. Datos lyg ir tinka, kaina taip pat nesikandžioja (~92€ į abi puses dviems žmonėms), tik vienas dalykas neramina – nakvynės kainos, šiek tiek kandžiojasi. Bet draugė sako, gal vėliau ką rasim ir bus pigiau (bilietus pirkome likus keliems mėnesiams iki kelionės). Taigi, bilietai yra, laikas laukti kelionės.

Skrydis ir pirmi patarimai

Taigi, atėjo ilgai lauktoji diena. Trečiadienis, pradedame žiūrinėtis daiktus, ar viską įsidėjome ar ko nepamišom. Kaip jau paskutiniu metu būna, nuvykimui į oro uostą naudojame CityBee paslaugas, tik gaila jog ne visada pasiseka rast automobilį norimoje vietoje. Grįžtat į Vilnių, nusileidus nebuvo nei vieno automobilio oro uoste – artimiausias taškas Naujininkų Maxima, tai pėdinom iki ten 😀

Skrydis buvo sklandus, atvykom pagal grafiką. Pirma užduotis išlipus buvo rasti mums reikiamo autobuso stotelę. Ir čia prasidėjo linksmybės, o tiksliau galbūt kažkiek streso, nes laiko neturėjom daug iki kol važiavo paskutinis autobusas. Aišku, visada galima pasinaudoti brangesnėmis paslaugomis, nes iš karto išėjus yra autobusų stotelės iš kurių važiuoja autobusai, bet jų kainos prasideda nuo 6€, tuo tarpu mūsų reikalingo autobuso įkainis viso labo tik 1,5€.

Nicos oro uostas

Nicos oro uostas ir autobuso stotelė norintiems sutaupyti

Manau verta pataupyt šiuo atveju. Užėjom į degalinę paklaust kur stotelė, paaiškint nelabai galėjo, tai ėjom toliau. Sutikus oro uosto darbuotoją, paklausėm ir jis nurodė kelią. Ir radom! Po trupučio streso ir sukaitę, jau sėdėjome stotelėje.  O dabar šiek tiek informacijos: oro uostą sudaro 2 terminalai, tarp jų kursuoja nemokamas autobusas. Mes atvykome į Terminal 2, o stotelė yra prie Terminal 1. Jei būtume žinoję, būtume važiavę nemokamu autobusu ir sutaupę laiko, bet gyveni ir mokaisi. Autobusas vežanti į miestą yra Nr. 23, tinka manau ir kiti, bet šis mus vežė beveik iki vietos, kurioje turėjome apsistoti. Pridedu žemėlapio nuotrauką, jog jei kas skaitys, būtų patogiau 🙂

~22:00 valandą jau buvome savo nakvynės vietoje. Per AirBnb išsinuomavome vieno kambario butą ar kaip Lietuvoje dabar madinga tokius butus vadinti „Studio“ tipo. Sutiko šeimininkas, buvo parūpinęs žemėlapių, viešojo transporto schemas ir t.t. Laikas nusnaust, o ryt prasideda nuotykiai.

Kanai

Išaušus naujam rytui, nutarėm šią dieną paskirti garsiųjų Kanų lankymui. Autobuso bilietas į Kanus kainuoja 1,5€ ir važiuoja 200 autobusas. Kelionė gana ilgoka, trunka apie pusantros valandos ir džiugu jei pavyksta rasti vietą kur prisėst. Atvykus į Kanus, randame nemokamą internetą (nuomojame bute interneto neturime), tai  truputį apžvelgiame svarbiausius dalykus, pajudame apžiūrėti miesto.

Mano asmenine nuomone čia nėra labai daug ką apžiūrėti. Tik aišku išimtis įvairūs čia vykstantys tarptautiniai festivaliai ir renginiai. O turbūt žymiausias iš jų – Kanų kino festivalis (Cannes Film Festival). Bet va mūsų apsilankymo metu nei renginių ar festivalių nebuvo, tai liko pačio miesto vietų aplankymas. Aplankėme Kanų uosto molą, nuo kurio matosi įvairios supančios kalvos, o prieplaukoje įspūdingos jachtos ir burlaiviai. Užlipome ant vienos kalvos, nuo kurios atsiveria dar gražesnis vaizdas. Po to pavaikščiojome po miesto senamiestį. Buvo keista eiti pro parduotuves ir kai tau nieko neperša pirkti, nes prisiminus Turkiją, tai smagu 🙂 Iš Kanų vėl atgal 1,5 val. kelionė atgal, temsta, pradeda lyti.

Monakas

Sekančią dieną susiruošėme aplankyti garsųjį Monaką. Į Monaką galima vykti traukiniu, autobusu, taksi ir t.t., mes pasirinkome pigiausią variantą – autobusą. Kelionė trunka apie pusvalandį ir kainuoja 1.5€, važiuoja 100 autobusas.  Vykstant į Monaką rekomenduoju sėstis dešinėje (kitoje nei sėdi vairuotojas) autobuso pusėje, kadangi tai jums atvers puikią galimybę pro langą stebėti labai gražius pakrantės vaizdus. Autobusas Monake stoja jei neklystu 4 stotelėse ir toliau važiuoja į Menton.

Bent jau mums su drauge Monakas buvo kur kas įdomesnis nei Kanai.  Pakrantės apstatytos didžiuliais pastatais ir namas prie namo, stengiamasi kaip įmanoma geriau išnaudoti esančią vietą. Miestą sudaro keturi rajonai: senamiestis, vadinamas Monaco Ville, Monte Karlas (Monte Carlo), uosto rajonas La Kondaminas (La Condamine) ir naujasis rajonas – Fonvilis (Fontvieille). Monakas antra pagal dydį valstybė pasaulyje, už kurią mažesnis tik Vatikanas.

Ant kalno yra įsikūręs senamiestis, kuriame yra Monako Princo rūmai, Rūmų aikštė, Monako katedra ir Okeanografijos muziejus. Mes apžiūrėjome rūmų aikštę, apsilankėme katedroje, bei pasigrožėjome gražiais vaizdais nuo kalno. Taip pat neatsispyrėme pagundai paieškoti „lobiukų (geocache)“. Radome ne vieną ir ne du, tai papildoma pramoga lankant įdomesnius objektus 🙂 Pakrantėje gausybė prabangių jachtų, kuri viena už kitą puikesnės. Taip pat driekiasi Formulės-1 lenktynių trasa, yra Princo automobilių muziejus, kuriame sukauptos prabangios Princo transporto priemonės.

Monakas

Toliau sekė Monte Karlas, kuriame yra visiems žinomas arba bent jau girdėtas kazino. Jame yra Monako lošimo namai, operos ir baleto teatras bei Monte Karlo didysis operos teatras. Vietiniai gyventojai šiame kazino lošti negali. Į jį patekti galima nuo 14 val. ir tam reikalinga atitinkama apranga, kadangi mes jos neturėjome, tai pasigrožėjome vaizdais iš išorės ir patraukėme toliau pasivaikščioti po valstybę. Tiesa, kiek teko domėtis vyksta turai, kurių metu galima apžiūrėti kazino rūmus, bet jie vyksta ryte ir kaina ~10€.

Nors atrodo Monakas ir nedidelis, bet jame yra daug ką pamatyti. Visko aišku neapžiūrėjome per mūsų apsilankymo pusdienį, bet pamatėme daug. Taip pat smagu, jog visą pereiti galima nuo vieno galo iki kito pėstute, nereikia naudoti jokių transporto priemonių – tereikia didelio noro pasivaikščioti.

Nica

Nica – tai penktasis pagal gyventojų skaičių Prancūzijos miestas, kuris įsikūręs tarp aukštų kalvų ir Viduržemio jūros. Promenade des Anglais – viena garsiausių Nicos vietų, tai gatvė kuri tęsiasi kelis kilometrus palei pakrantę per visą miestą. Mes ją praėjome visą ir vis grožėjomės aplink esančiais vaizdais. Taip pat šioje promenadoje įvyko ir garsusis teroro išpuolis, kur karnavalo metu į žmonių minią įvažiavo sunkvežimis. Šiemet karnavalas ir festivalis perkeltas į miesto centrą, kur negalėtų įvykti toks įvykis. Taip pat palei visą pakrantę driekiasi ir paplūdimys, bet mūsų kelionės metu buvo per šalta, jog būtų galima išsimaudyti.

Išvaikščiojome ir Nicos senamiestį, gatvės grįstos akmenimis, siauros gatvelės, turgūs, prabangūs restoranai, čia pamatyti galima visko. Taip pat gražiai atrodo centre esantys Teisingumo rūmai, kažkaip peržiūrėjau ir nuotraukos neturiu,  nors pamenu tikrai dariau. Aplankėme pakrantėje esančią kalvą ant kurios yra griuvėsiai, galima apžiūrėti visą miestą, taip pat yra vaikų žaidimų aikštelė. Vienas įdomesnių dalykų, jog jau buvome nusiteikią lipti laiptais, bet pasirodo yra nemokamas liftas kalne, kuriuo mums teko pasinaudoti. Nuo kalno atsiveria įspūdingi vaizdai, matosi visos apylinkės.

Paskutinę dieną apsilankėm Nicoje esančiame vienuolyne, nuo jo kalvos atsiveria gražus kalnų vaizdas. Netoli jo yra prancūzų dailininko Henrio Matisse’o darbų muziejus, kuris yra parke, kadangi mes buvome ne sezono metu, o dar tuo metu lijo, tai nebuvo didelio grožio parke 🙂 Aplankėmė pagrindinius lankomiausius objektus, tai prie oro uosto yra  Azijos meno muziejus, kuris yra nemokamas pirmą ir trečią mėnesio sekmadienį. Jame eksponuojami antikiniai ir modernieji kūriniai iš Kinijos, Japonijos, Kambodžos, Indijos civilizacijų.

Pabaigai

Na štai atėjo laikas ir vykti namo. Apibendrinus kelionė mums patiko, visko pamatyti aišku nepavyko, tam reiktų daugiau laiko. Kada nors galbūt grįšime vėl ir aplankysim mums dar nematytas vietas. Trumpai apie kainas galiu užsiminti, tai čia praktiškai viskas kur kas brangiau nei Lietuvoje, kai kurie dalykai net ir keliais kartais brangiau, tad kai visi lygina, jog užsienyje viskas pigiau nei pas mus, tai tikrai taip nėra. Yra galbūt ir pigesnių dalykų, bet kiek matėme, viskas brangiau, išskyrus Nescafe kavos aparatų kapsules, jų kaina iki 4€, tuo tarpu pas mus jos nuo 5,99€, jei jau pasibėdavoti kad pas mus viskas brangiau 😀

Jei kas turit kokių įspūdžių, visuomet galite pasidalinti komentaruose. O apačioje rasite įdomesnes akimirkas įamžintas nuotraukose: