0

Skūpus moka 2 kartus: autoservisai (I dalis)

Pirmasis įrašas. Jis nebus teigiamas, aprašysiu savo nusivylimą autoservisu, kuriam tereikėjo pakeisti ABS daviklį.

Taigi pradėsiu nuo pradžių. Kadangi turiu automobilį ir kaip visi žinome jie yra linkę į gedimus. Genda ir nauji, ir seni, o jei gamintojas dar ir Peugeot, tai pagal mūsų didžiosios liaudies „išmintį“ jie genda dar dažniau ar net neišvažiuoja iš servisų. Na su šituo punktu aš linkęs nesutikti, kokį automobilį nusipirksi, kaip prižiūrėsi – tokį ir turėsi.

Mano atveju gedimas nėra labai didelis, sugedo paprasčiausias daviklis. Taigi, užvedus automobilį jis išmeta dvi klaidas: ESP/ASR system faulty ir
ABS braking system faulty. Jeigu mestų vieną klaidą (dabar neberandu kurią), problema vienoje sistemoje, jei išmeta abi tai kitoje, mano atveju klaida ABS sistemoje.  Trumpai panaršius internete randu video kaip pašalinti gedimus su visokia įranga, bet nemanau, jog klaidos ištrynimas yra taisymas. Visgi pavyko rast video, kaip patikrinti, kuris ABS daviklis gali kvailioti. Jei kam prireiktų jis čia Patikrinus visus ratus, paaiškėjo jog kaltas keleivio pusės priekinis daviklis.

Kaip tik užtaikiau akciją EOLTE 20% visoms prekėms. Užsakiau daviklį, kaina nei maža, nei didelė ~18€ su nuolaida. Apklausinėjus kitus pardavėjus kurie pasiūlo detalių pigiau, kainos buvo mažiausiai 20€. Praėjus kelioms dienoms po nupirkimo, pasiimu daviklį iš parduotuvės. Laikas keisti! O čia ir prasidėjo visas linksmumas.

Kadangi mėgstu kiek galima pačiam pasikrapštyti ir sutvarkyt, bandau pats pasikeist. Pagal visą teoriją, tereikia atjungti daviklį, atsukti vieną varžtą, ištraukti daviklį ir atlikti viską atbuline tvarka su nauju davikliu. Bandau keisti. Atsuku varžtą ir bandau ištraukti daviklį – nejuda. Bandau purkšti garsiojo WD40 – nepadeda. Einu į forumą klausti žmonių nusimanančių apie remontą. Viskas paprasta, tik kartais gali užpūti ABS daviklis ir būti sunku jį ištraukti. Tuomet krapštyti teks dalimis. Tik reikia būti labai atsargiu, jog nepažeisti ABS magnetinio žiedo, ko matyt ne visi žino.

Kadangi man daviklis nejudėjo, tinkamų įrankių iškrapštymui neturėjau, pabandžiau pasinaudoti autoservisų paslaugomis. Kad nereikėtų važinėt ir klausinėt po servisus, nutariau išbandyti „Eolto“ automobilių remonto sistema (ARS). Viską užpildžiau ir laukiu. Pirmojo pasiūlymo sulaukiau telefonu – 20€. Laukiam toliau, parašė dar 2 servisai, vienas 20€, o UAB Šaras pasiūlė pakeisti už 10€. Va ir prasidėjo, kadangi susigundžiau 10€ kaina, o yra sakoma skūpus moka 2 karus, teko sumokėti 5 kartus.

Susitariau, jog atvažiuosiu. Palikau automobilį. Po kelių valandų sulaukiu skambučio: „Pakeitėm daviklį, bet klaidą meta toliau. Pajungėm diagnostiką, rodo, jog vairuotojo pusės daviklis irgi blogas, reiktų keist. 20€.“ Sutikau, kad belieka, galbūt blogai diagnozavau daviklį ar abu pasimirė. Po valandos vėl skambutis: „Pakeitėm antrą daviklį, klaida nedingsta. Radom įdubimą ABS guolyje. Gali būti jame problema. Guolis pigiausias ~50€ + 20€ pakeitimas.“ Atsisakau, nes pradėjo kažkuo jau negeru kvepėti ir bandymu išgręžti pinigus, kaip vėliau paaiškėjo už jų pačių atmestiną darbą (taisant kitam mieste, pas gerą meistrą išardžius matėsi atsuktuvo žymės ant ABS žiedo guolyje).  Atsiimu auto, taip nenoriai sumoku pinigus už „darbą“, nesiverčia liežuvis tai pavadinti darbu. Kodėl? Viską papasakosiu kitame įraše.

 

Vaidas

Parašykite komentarą